Reklamačný poriadok
internetového obchodu www.ecophone.sk
Článok I
Úvodné ustanovenia
Tento reklamačný poriadok upravuje práva a povinnosti zmluvných strán a podmienky uplatnenia a vybavenia reklamácie vyplývajúcich z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi obchodníkom a spotrebiteľom, predmetom ktorej je predaj tovaru prostredníctvom internetového obchodu obchodníka prevádzkovaného na webovej stránke www.ecophone.sk (ďalej len "internetový obchod"). Tento reklamačný poriadok sa nevzťahuje na uplatnenie práv vyplývajúcich zo zodpovednosti za vady kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom.
Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy špecifikovanej v čl. 1 ods. 1 tohto reklamačného poriadku (ďalej len "kúpna zmluva").
Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so:
zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov,
Právne vzťahy medzi obchodníkom a kupujúcim spotrebiteľom týkajúce sa zodpovednosti za vady výslovne neupravené týmto reklamačným poriadkom sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa.
Zodpovednosť za vady obchodníka týkajúce sa zmluvy uzatvorenej s kupujúcim, ktorý je podnikateľom, sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších právnych predpisov.
Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v slovenskom jazyku.
Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že sa s reklamačným poriadkom dôkladne oboznámil, jeho obsahu porozumel a súhlasí s ním.
Článok II
Vymedzenie pojmov
Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
Obchodníkom je vlastník internetového obchodu prevádzkovaného na webovej stránke www.ecophone.sk:
Obchodné meno: ecoPhone s. r. o.
reg.: v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, odd. Sro, vl.č. 45322/T
Sídlo: D. Štúra 4397/5A, 926 01 Sereď
IČO: 52 665 941
DIČ: 2121094954
IČ DPH: SK2121094954
email: info@ecophone.sk
tel. č: +421 31/2022022.
Kupujúcim je osoba, ktorá nakupuje výrobky alebo využíva služby, a to buď ako spotrebiteľ alebo podnikateľ.
Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcich záväzkov alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Podnikateľom je
osoba zapísaná v obchodnom registri,
osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
Tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec; na účely tohto reklamačného poriadku sú tovarom všetky produkty predávané obchodníkom.
Vec je tovar predávaný obchodníkom prostredníctvom tohto internetového obchodu.
Kúpnou zmluvou je zmluva uzatvorená medzi obchodníkom a kupujúcim prostredníctvom tohto internetového obchodu alebo iným vhodným spôsobom podľa podmienok dohodnutých v obchodných podmienkach.
Internetovým obchodom je webová stránka umiestnená na adrese www.ecophone.sk, prostredníctvom ktorej môžu zmluvné strany uzatvoriť kúpnu zmluvu.
Orgánom dozoru je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj
Pekárska 23,
917 01 Trnava 1
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 033/321 25 27, 033/321 25 21
Článok III
Požiadavky na predanú vec
Kupujúci berie na vedomie, že obchodník predáva nový tovar ale aj použitý tovar, repasované elektronické zariadenia, napr. mobilné telefóny, PC a príslušenstvo. Repasované elektronické zariadenia sú pred predajom skontrolované a repasované obchodníkom. Pri repasovaní sú použité vysokokvalitné náhradné diely vrátane náhradných dielov tretích strán.
Obchodník sa zaväzuje, že predávaná vec bude v súlade s dohodnutými a všeobecnými požiadavkami. Toto sa nevzťahuje na prípad, keď obchodník upozornil kupujúceho na to, že predávaná vec nezodpovedá všeobecným požiadavkám a kupujúci s tým súhlasil.
Predávaná vec je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä
zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v zmluve,
je vhodná na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil obchodníka najneskôr pri uzavretí zmluvy a s ktorým obchodník súhlasil,
vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel,
vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v zmluve,
je dodaná so všetkým príslušenstvom vymedzeným v zmluve,
je dodaná s návodom na použitie, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ako bolo vymedzené v zmluve.
Predávaná vec je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak najmä
je vhodná na všetky účely, na ktoré sa vec rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy,
je dodaná s príslušenstvom, obalom a návodmi, vrátane návodu na montáž a inštaláciu, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a
je dodaná v množstve, kvalite a s vlastnosťami, vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť, aké sú bežné pre vec rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predanej veci.
Ak predávaná vec nie je v súlade s týmito požiadavkami, má vady.
Článok IV
Zodpovednosť za vady
Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci.
Zodpovednosť za vady sa vzťahuje len na vec kúpenú od obchodníka. V prípade, že predmetom zmluvy je oprava alebo výmena časti elektronického zariadenia kupujúceho, vzťahuje sa záruka len na opravu, resp. vymenenú vec v zariadení.
Pri použitej veci sa strany môžu dohodnúť na kratšej dobe zodpovednosti obchodníka za vady ako v odsekoch 1, nie však kratšej ako jeden rok od dodania veci.
Dohodou alebo jednostranným vyhlásením môže poskytovateľ záruky určiť zodpovednosť za vady aj podľa prísnejších zásad ako ustanovuje zákon. V tom prípade vydá o tom písomné potvrdenie, záručný list.
Obchodník zodpovedá za vadu, ktorá bola spôsobená nesprávnou montážou alebo inštaláciou veci, ak
montáž alebo inštalácia bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná obchodníkom alebo na jeho zodpovednosť, alebo
montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať kupujúci, vykonal kupujúci nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorý mu poskytol obchodník.
Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa ods. 1 alebo 2 tohto článku, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
Článok V
Uplatnenie reklamácie
Uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady môže kupujúci len ak vadu vytkol obchodníkovi do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do dvoch rokov od prevzatia veci, inak právo zaniká.
Kupujúci môže tovar reklamovať niektorým z nasledovných spôsobov:
osobne u obchodníka na adrese Štúrova 1416 33, 949 01 Nitra po dohode na presnom termíne s obchodníkom na tel. č. +421 31/2022022,
zaslaním oznámenia na adresu obchodníka,
zaslaním oznámenia elektronickou poštou na email info@ecophone.sk.
Kupujúci môže použiť reklamačný formulár zverejnený na web stránke obchodníka http://ecophone.reklamacie.sk. Tento vytlačí a priloží k reklamovanému tovaru spolu s dokladom o zaplatení (faktúrou).
V prípade reklamácie tovaru elektronickými prostriedkami je potrebné zaslať aj fotografie, príp. video, aby obchodníkom mohol reklamáciu posúdiť. Samotný tovar nie je potrebné zatiaľ zasielať. Pokiaľ obchodník nemôže vykonať posúdenie reklamácie len na základe zaslaných podkladov, vyzve kupujúceho na doručenie reklamovaného tovaru.
Obchodník bezodkladne potvrdí kupujúcemu vytknutie vady písomným oznámením, v ktorom uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota na odstránenie vady nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa jej vytknutia, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť. Pokiaľ obchodník nevybaví reklamáciu v stanovenej lehote, môže kupujúci od zmluvy odstúpiť alebo žiadať zľavu z kúpnej ceny.
Kupujúci má nárok na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Toto právo však musí uplatniť najneskôr do dvoch mesiacov, inak právo zanikne. Nárok na náhradu nákladov nemá v prípade, že za vadu nezodpovedá obchodník, t.j. keď bola reklamácia zamietnutá.
Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, musí dôvody odmietnutia písomne oznámiť kupujúcemu.
Článok VI
Neuznanie reklamácie
Obchodník reklamáciu odmietne v prípade, ak podľa zákona nezodpovedá za vadu tovaru. Obchodník nezodpovedá za vadu tovaru, ktorú predaná vec nemala v čase jej dodania.
Obchodník nenesie zodpovednosť za vadu, ktorá vznikla až po dodaní veci, pokiaľ ju vec nemala v čase dodania. Ide najmä o tieto prípady, kedy poškodenie vzniklo:
bežným opotrebovaním,
mechanickým poškodením zo strany kupujúceho,
používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou teplotou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia,
neodborným zaobchádzaním alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore so všeobecnými zásadami,
prírodnými živlami alebo vyššou mocou.
V praxi obchodník odmietne reklamáciu napr. v prípade:
zatečenia tekutiny do elektronického zariadenia, nakoľko nejde o vady, ktoré by mala vec pri dodaní ale sú spôsobené mechanickým poškodením kupujúceho a používaním v nevhodných podmienkach,
rozbitie elektronického zariadenia, nakoľko ide o vady sú spôsobené mechanickým poškodením veci,
poškodenie displeja, pokiaľ bolo spôsobené jeho mechanickým poškodením, aj keď mechanické poškodenie veci nemusí byť zvonku viditeľné (najmä zelené pásy a čierne fľaky na displeji),
V prípade opravy veci obchodníkom sa vzťahuje zodpovednosť za vady len na náhradné diely poskytnuté obchodníkom. Pokiaľ bolo ich poškodenie spôsobené v neautorizovanom servise, resp. neoprávnenou osobou, obchodník nezodpovedá za tieto vady.
V prípade reklamácie batérie obchodník zodpovedá len za vady, ktoré mala batéria pri dodaní. Vzťahuje sa to najmä na chyby materiálu a konštrukčné chyby. Kapacita a výdrž batéria nie je vadou, pokiaľ nie je spôsobená vadou batérie, ktorú mala batéria pri dodaní. Samotné bežné opotrebovanie batérie z dôvodu jej používania nie je vadou veci. Životnosť batérie je najčastejšie spätá s počtom nabíjacích cyklov, ale aj so spôsobom nabíjania, vybíjania a uskladnenia. Preto sa používa paušálna doba životnosti 6 mesiacov.
Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Náklady na znalecký posudok alebo odborné stanovisko musí kupujúci uplatniť u obchodníka do dvoch mesiacov, inak právo zanikne.
Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si obchodník nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností obchodníkom.